Studiesvammel

Med två timmars marginal (lite olikt mig, va?) har jag nu skickat in min högskoleansökan för i höst. Efter mycket velande.

Sedan en tid tillbaka har jag bestämt mig för att hoppa av Retorikkonsultprogrammet på Södertörn – helt enkelt för att jag har fått lite undervisning och uppgifter som inte bjuder någon utmaning. Bland alternativa språkutbildningar har jag inte hittat någon som verkar mer gedigen än den på SH, vilket gör att det just nu lutar åt att jag får lägga det åt sidan. Jag vill hemskt gärna jobba med språk, men jag vill inte lägga tre år av mitt liv på en utbildning som inte är på riktigt.

Med den vägen (tills vidare) struken, återstår fortfarande många framtidsmöjligheter att göra verklighet av. Fotograf? Grafisk designer? Reklammakare? Jobba på sjön? Jag har haft väldigt svårt att bestämma mig. Som alternativ till att studera tänker jag dessutom ansöka om att volontärarbeta på världsscoutcentret i Kandersteg i Schweiz i höst.

Vill ni veta vad som hamnade överst på min studieansökan då?

Maskinteknik på Lunds Universitet, med inriktning Teknisk design.

3 reaktioner på ”Studiesvammel

  1. Det låter skitkul ju! Men jag förstår din ångest, känner att jag kommer vara i den sitsen om några år…

Kommentera

