Dagens lästips

Hej mina vänner. I dag ska ni få två lästips av mig. Det första är Niklas Wahllöfs TV-krönika i dagens DN. Den handlar om ett TV-program som jag själv aldrig sett och med största sannolikhet heller aldrig kommer att se, men det gör ingenting, för den är fin ändå. Läs bara: ”Befinner man sig i skepticismens Europatopp – själv börjar jag närma mig personårsbästa – finns en rad frågor kring…” Jag höll på att börja gråta av inre skratt i morse. Läs det. Nu.

Det andra lästipset är en artikel i The Economist som kan få vilken pessimist som helst att känna hopp om framtiden. Läs The third industrial revolution.

Kommentera

