Inspiration… I guess.

Illuminated Mind är en sida fylld med texter på temat ”Gör det du brinner för”. Där finns mycket vettigt, exempelvis ett resonemang om skillnaden mellan motivation och inspiration (spoiler: som drar slutsatsen ”Motivation is the push. Inspiration is the pull”), men också  inlägg om vad det är att verkligen växa i sig själv.

För egen del är jag just nu lite mätt på den här entreprenörsandan som präglar vår tid, den här övertygelsen om att man måste hitta sin passion, leva sin dröm och älska sitt jobb.* Men jag vet att flera av er där ute hanterar den (egentligen högst lovvärda) inställningen, så jag tänkte tipsa om sidan ändå. Storsint av mig va C’:

*Framför allt när jag faktiskt tycker mig ha en passion som jag vill jobba med, men uppenbarligen inte kan få en seriös utbildning inom det…

Kommentera

