Slitsamt.

I går var jag festvakt. Min numera myndiga lillebror hade bjudit in ungefär alla han kände till sin artonårsfest, och ännu lite fler var här. Efter noggranna studier kom en av brorsans mindre klyftiga vänner fram till att jag nog ändå inte kunde vara hans mamma, nej det var jag väl inte? Nej, det är alldeles riktigt…

Jag multitaskade festande + städande fram till klockan fyra, då jag någorlunda lugn kunde överlämna huset i brorsans händer och gå och lägga mig. Efter en skönhetssömn som varade i två timmar ringde klockan och det var bara att gå upp och trampa de 12 kilometrarna till mitt nya jobb.

Sedan har jag jobbat hela dagen och därefter fortsatt att fira lillebror, men nu tänker jag faktiskt gå och lägga mig. Jag har en hel natts sömn framför mig. Ända till klockan sex.

Kommentera

