Tillbaka i mänskobyn

Jag är hemma igen, efter två smått underbara veckor i skärgården. Jag och Nosen har skeppat familjens båt Vol-au-Vent mellan kobbar och skär utan att orsaka den så mycket som en skråma. Vi har ätit blåbär och smultron i mängder, lagat löjligt god mat, badat efter båten i läns (fast inte båda samtidigt), författat fantastiska loggboksinlägg, fått in tysk långvågsradio samtidigt som sjövädret och avslutat vår tandemsegling med lyxmiddag, dansbana och nattbastu på Möja. På söndagen mönstrade mina föräldrar på, och vi fortsatte vår semester i än mindre äventyrlig tappning. I fredags lämnade de av mig på Vitsgarn och fortsatte mot Utö, medan jag checkade in på VG Badgäst som vik. båtkalle. Ytterligare två dagar senare är jag tillbaka i mänskobyn igen, och ärligt talat – det känns helt okej det också.

Den kommande veckan tänker jag ägna åt att njuta av alla lyxiga vardagsfaciliteter, träffa människor jag inte sett på länge, uträtta civilisationsbundna ärenden och räkna matte.

Kommentera

