Lägesrapport.

Jag skrev nyligen om hur min närmaste framtid ser ut. Det är hög tid att revidera den informationen! Läget ser i stället ut såhär:

Det blir inget Lund för mig i höst. Efter andra antagningen var jag fortfarande 7e reserv, och kanske ringer de några dagar in i terminen och erbjuder mig en plats. Men ärligt talat…  taggad är jag inte. Jag har ingen aning om ifall det är det jag vill. Och att plötsligt flytta dit, inte ha någonstans att bo, kanske missa den första tiden, och framför allt – göra det på impuls utan att jag har ställt in mig på det – det är jag inte sugen på. Alltså, inget Lund.

Världsscoutcentret i Kandersteg skrev att även om jag inte fick plats till hösten, är jag välkommen i vinter. Och så blir det. Den åttonde december ska jag checka in i Schweiziska alperna, och fram tills dess är jag i praktiken arbetslös. Och fortfarande Stockholmsbo. På gott och ont – egentligen vill jag flytta hemifrån på stört, jag känner mig verkligen misslyckad av att fortfarande snylta på föräldrarna när jag snart är 20, men det känns kanske något meningslöst att ta tag i det för bara några månader… Så det blir nog fortfarande Lidingö för mig.

Då vet ni lite bättre vad som händer! Om någon hör talas om ett jobb, eller för den delen ett ledigt rum i en lägenhet någonstans – säg till. Puss på er.

Kommentera

