Pysselpimpning på populärt plagg

Jag har ett par favoritshorts som jag har använt flitigt i fyra somrar nu, och som tyvärr ser ut därefter. De snygga slitningarna vid fickorna har blivit till gigantiska hål som visar lite för mycket ben när innerfickan glider upp… Så i pysseltältet på Boomerang passade jag på att åtgärda det!

Under det största hålet sydde jag för hand fast en grå, blommönstrad, glansig tygbit med avigsidan utåt.

Bakom de mindre hålen på andra sidan fäste jag en bit spets med hjälp av limpistol.

Även bakfickan hade ett hål i sig, genom vilket de pinaler man eventuellt förvarade i fickan föll ur. I stället för att lappa den från insidan, sydde jag på en helt ny ficka utanpå den gamla.

Visst blev min kombinerade lagning/pimpning ganska snygg? Inget som skulle få syslöjdskarin att jubla kanske, men jag är nöjd.

Kommentera

