Poppis

I går skrev jag in mig på arbetsförmedlingens hemsida. Tydligen är det uppskattat att ha jobbat med telefonförsäljning, förr jag har redan blivit uppringd av två företag bara den här förmiddagen! Den första killen, som ringde och väckte mig, verkade både trevlig och vettig. Dit ska jag i nästa vecka. Den andra, däremot, var en sådan typisk telefonförsäljare att det var rent motbjudande. Han höll en ”telefonintervju” med mig som gick ut på att han läste innantill om deras företag och ställde frågor utan att lyssna på svaret. Jag tyckte jag höll mig i skinnet hyfsat, men när han yttrade frasen ”vi arbetar efter ett noga sammanställt och utarbetat manus” hade jag allvarliga problem med att hålla mig för skratt… Jag bokade inget möte med dem.

Kommentera

