Teckningstypografi

Leandro Senna är en grafisk designer som bland annat gjort Fruitaria-förpackningarna jag har bloggat om. För några dagar sedan skrev han till mig och tipsade om att han just färdigställt sitt senaste projekt: hela texten till Bob Dylans Subterranean homesick blues. Titta bara!

Och gå till hans portfolio för att se varje bild närmre. Ni som sett mig ströteckna (annan bra översättning på doodle?), vet att det här är ganska precis vad jag gillar. Det märks inte minst i min förkärlek för att rita kort och hälsningar (se exempelvis min portfolio)! Däremot har jag en bit kvar innan jag når Leandros nivå…

Kommentera

