Ekologisk fascination

Den här TED-presentationen fick jag tips om från en bekant för ett par veckor sedan. Den är både fascinerande, revolutionerande och hoppingivande. Fint va? Dessutom snuddar den vid det mitt förra inlägg handlar om. Titta på den! Han är rolig också, Dan Barber.

Förresten – är det inte minst lika fascinerande hur alla amerikaner tycks vara så himla duktiga på att tala? Oavsett på vad de ”egentligen” är bra på – i det här fallet då matlagning och ekologi – är de banne mig också bra retoriker. Det gör en enorm skillnad för hur intressant det är att lyssna, hur lätt man som lyssnare har att ta in vad det handlar om och – vilket det oftast handlar om i slutändan – hur benägen man blir att själv engagera sig i en fråga. Mycket ont har jag nog tänkt och sagt om amerikaner, men låt mig aldrig ta ifrån dem att de är jäkligt bra retoriker.

Kommentera

