Demonterad personlighet

2012 12 01_mak_14395p2012 12 01_mak_14397p

Den här veckan har jag tömt väggarna i mitt rum. Kvar finns endast en sargad tapet, blottad för världen i all sin misär. Få saker har legat mig så varmt om hjärtat som just mitt rum, så visst känns det sorgligt. Samtidigt är det hög tid för mig att släppa sentimentaliteten och sluta omge mig med lappar från människor som inte längre älskar mig, foton från fester som höljts i dimma och teckningar jag gjorde för många år sedan. Att det var ”ett självständigt beslut” är emellertid inte sant. Det är på husägarnas begäran jag plockar ner fragmenten av min hemvists själ.

2 reaktioner på ”Demonterad personlighet

  1. Oj, måste vara väldigt annorlunda att gå in där nu 😛
    Men det är en viss frihet att släppa känslan av att tryggheten sitter i världsliga ting.

    • Det är väldigt annorlunda. Inte minst på grund av att övriga rummet ser så stökigt ut när inte väggarna är stökigare… Ja, så är det säkert. Home is where your heart is och så vidare.

Kommentera

