Bern (motherfucker, Bern)

Ordskämtet ovan drog min fellow shortie Diogo samma morgon som jag lämnade centret för den schweiziska huvudstaden. Han är the king of puns!

DSC_11862I Bern träffade jag en kille som jobbar här på centret till och från. Han visade mig runt i stan (som är behändigt liten för att vara en huvudstad) och till de turistiga platserna, men också in på en vacker teater där några repeterade, till en graffitipyntad tunnel som polisen är inofficiellt bannad från och till universitetet han pluggar på. Och han fixade gratisbiljetter till en modern monologteater! Dessutom drack jag förstås öl och köpte choklad (Toblerone tillverkas i Bern). Morgonen efter tillbringade jag i affärer. Det var fint med lite stadsliv igen.

Kommentera

