Om att byta tillvaro

Att komma in i hemrutinerna gick förvånansvärt enkelt. Det är som om jag liksom skapade mig ett separat liv i Schweiz och satte hemmalivet på paus – och när jag kom hem igen var det bara att trycka på play igen! Nu har jag tittat igenom alla bilder jag tagit under de senaste tre månaderna ett par gånger, och insett hur mycket häftiga grejer jag har upplevt och prövat på och lärt mig på KISC. Jag har verkligen haft det bra och jag är så himla glad att jag fick chansen att göra det här.

Jag kan inte säga att jag längtar tillbaka till KISC som helhet; redan de sista dagarna kändes vårt förhållande avslutat och klart. Men vissa saker saknar jag förstås, och framför allt de två personerna jag kom närmast under tiden där…

Och hemma har det nästan (i alla fall ljusmässigt) blivit vår. Jag åker just nu tåg och buss i stället för båt, och måste för första gången betala fullpris hos SL. Jag planerar min vår och ser fram emot en resa till Berlin, inklusive Mumford & sons-konsert, en vecka i fjällstugan, valborgsfirande i Uppsala och en tripp till Norrköping. Jag har också hittat en ny favoritlåt!

En rätt värdelös musikvideo, men Lasse är så kul ^^

Kommentera

