Tillbaka till verkligheten.

För en vecka sedan satte jag – för den här gången – punkt för kapitlet KISC i boken om mitt liv. Jag lämnade nycklar, alper och rutiner: efter många kramar (och ett par kyssar) satt jag på ett tåg, och några timmar senare landade jag i ett iskallt Sverige.

Jag lämnade också KISC-Malin kvar i Schweiz, och landade omedelbart i Sverige-Malin. Jag måste erkänna att jag har saknat henne. Hon är roligare, säkrare, smartare – och just nu är jag så innerligt trött på att vara tråkig, osäker och dum (vilket jag också berörde i mitt Smile of the week-blogginlägg).

Söndagen tillbringade jag med min familj. Promenerade, köpte en kalender (hur skulle planeringsmaniska jag annars överleva?), tvättade och började sortera alla mina kläder och ägodelar. Medan jag varit borta har mitt rum fått sig en makeover, inklusive riktiga garderober, vilket innebar att även allt som jag inte haft med mig behövde packas upp och få en ny plats…

Och redan på måndagmorgonen började jag jobba igen. Veckan har sedan ägnats åt att träffa vänner, skapa ordning i garderoberna, dricka gott kaffe, äta mat jag saknat och se över planerna för våren.

Kommentera

