Livslärande läsning

Som jag nämnde, nådde jag ett par nya insikter om mig själv i dag.

Alla tar vi väl till oss budskap i olika form, och när det gäller att acceptera och älska sig själv har jag aldrig kunnat ta Blondinbelle-andan på riktigt allvar. Isabella har säkert hjälpt många tjejer, men den som inspirerar mig just nu är i stället Moa Romanova med bloggen Monkinodraw. Läs och njut av hennes härliga personlighet, språk och humor!

En annan blogg, som är mer av en textsamling, är Zenhabits. Det var Pajen som tipsade mig om den. Den får mig att känna att saker är möjliga och att det lilla är gott nog – den ger mig hopp snarare än ångest. Bara en sådan sak.

En tredje textsamling, som har gjort stort intryck på mig tidigare och som jag nu tänker läsa om, är 30×30. Mitt tips är att ha den som en julkalender och inte läsa mer än en text om dagen – då räcker den i en månad.

Kommentera

